måndag 10 maj 2010

En ny epok tar sin början...




Okej...
Det tog inte så lång stund efter att jag och Roby fick lämna fyren som Ikaros kontaktade mej. Han sa att han hade "lite mark över" som vi kunde få låna.
Okej tänkte jag, hoppas man kan rezza det lilla huset jag har då...?
Efter några minuter fick jag ett TP från Ikaros och det visade sej gå till hans gamla ställe Hisingen i New Sweden. Det här kan ni låna skrev han i chatten.
Du skojar med mej eller skrev jag tillbaka, hela det här?
Javisst svarade Ikaros. Hela ön kan ni låna GRATIS!
När chocken hade lagt sej så infann sej ett rejält sug på att bygga och rezza möbler...
Jag höll på i tre dagar med att få i ordning alltihop inne och utanför huset.
Jag byggde en ballkong och en stor altan samt en brygga till våra båtar.
Det var gott om plats och prims så när vi var klara med nedervåningen så hade vi hela ovanvåningen kvar...
Ett disco sa Roby. Jaaa!! Det fixar vi!
Det tog väl ytterligare någon dag så hade vi fixat till ett discotek med ljus och allt. Två dagar senare var det dags för invigningen för klubben som vi döpt till Loftet. Ikaros kom på namnet. Och han erbjöd sej även att vara DJ.
Dom flesta tyckte att det var jättefint och önskade oss lycka till.
Pga problem med en particle poofer som försvunnit och var mycket svår att lokalisera så fylldes lokalen och en bit på ön av färg granna bollar som svävade omkring. Detta gjorde så att vissa datorer laggade rejält.
Jag hittade dessa particle poffers efter en stund och problemet var löst.
Ikaros körde till kl 24.00 för då var det dax att dra till Haven och Wallentines underbara club. Totalt kom det 27 avatarer till invigningen och som mest var det 15 avatarer samtidigt på det lilla dansgolvet vi rezzat. I går byggde vi om discoteket och rezzade dansgolv över hela ytan däruppe samt ett roterande ljus till för att täcka upp plus att jag fixde till dans stängerna så att man inte står nere i primen och dansar. Hoppas att ni hade en trevlig kväll hos oss och vi kommer säkert att ordna fest fler gånger, var så säkra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar