tisdag 22 juni 2010

Förändringens vind blåser...


Pratade med Roby om Loftets framtid och om vi skulle fixa till huset lite.
Vi beslöt oss för att riva dels Loftet på andra våningen i huset och utescenen uppe i luften som jag byggt. Tanken med det hela var att bygga ett nytt dansgolv i direkt anslutning till huset. Jag satte igång med byggandet och efter ett antal timmar så stod ett dansgolv med en scen klar att användas. Satte dit discjockey båset med samt
Loftet skylten. Ikaros hade köpt ett media board som jag satte på plats på sidan av dansgolvet. Passade även på att bygga en liten minibar där man kunde välja mellan fyra olika sortes öl. Även den satte jag upp vid sidan av media boarden. På detta sätten tror vi att det blir mindre spring av obehöriga i huset som tror att det är någon allmän klubb dom besöker. Huset ja... Det genomgick en ordentlig upprustning.
Allt revs ut och möblerades om. Ett kök med tillhörande bar på bottenvåningen. Ett snyggt och mysigt vardagsrum på övervåningen, samt en liten "verkstad" på tredje våningen, det s.k. loftet. Självklart är alla våra vänner välkomna på besök till oss!
På utsidan byggde jag även en liten bastu som självklart innehåller nämnda minibar med svalkande god öl att pimpla samtidigt som man slappar i värmen. Det enda som vi har uppe i luften nu är den lilla byggplattan jag byggde som kan vara bra att ha när man vill bygga ifred. Nu ser vi bara framåt mot dom trevliga festerna som kommer hos oss på Loftet! Väl mött mina vänner..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar