tisdag 16 februari 2010

Vart skall man vara när Malmö läggs ner?


Den 1 Mars stängs ju som bekant Malmös satsning i Second Life ner.
Därför tänkte jag att skriva ett litet inlägg där ni läsare kan kommentera
och ge förslag tex på platser där vi svenskar kan hålla till.
Helst skall det finnas någon sandbox så man kan bygga.
Det har ju varit lite brist på bra ställen ställen sen Second Sweden lades ner och där vi svenskar kunna samlas.
Dom flesta svenskar spreds ju ut över hela Second Sweden så nu tycker jag att det är dax att samlas igen. Jag har ju besökt många fina ställen som skulle kunna vara ett alternativ tex New Sweden, Roslagen, Sverige för att nämna några.
Men tyvärr saknas det möjligheter för oss "hemlösa" att bygga.
Malmö innehöll tyvärr inget direkt ställe att hänga på mer än den stora sandboxen.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker Ambassaden är perfekt då. Det går inte bygga där men det är ett neutralt ställe o träffas på. I sandboxar håller mkt griefers till så det kan vara lite störande... http://kranfel.blogspot.com/2010/02/nytt-cafe-att-traffas-pa.html

    SvaraRadera
  2. Kranfel...
    Ursäkta att jag inte svarat dej då jag har haft en del att göra IRL...
    Bra förslag faktiskt...
    Vi får väl avvakta och se hur det utvecklar sej innan man bestämmer sej.

    SvaraRadera